Δραστηριότητα για τη δημοκρατία και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε μια κοινότητα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναλαμβάνουν ρόλους και εξετάζουν ένα πραγματικό ή φανταστικό πρότζεκτ σχεδιασμού αστικής γειτονιάς από τη σκοπιά του ατόμου-φορέα που εκπροσωπούν. Προτείνουν ιδέες, συζητούν τα υπέρ και τα κατά των προτάσεων και ψηφίζουν για το αν πρέπει να υλοποιηθεί το πρότζεκτ ή όχι. Στη συνέχεια αναστοχάζονται πάνω στη διαδικασία λήψης αποφάσεων που ακολούθησαν. Η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί ώστε να οργανωθεί μια πραγματική διαδικασία λήψης αποφάσεων στο σχολείο.

Κατεβάστε τη δραστηριότητα εδώ.

Ολόκληρο το εγχειρίδιο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Πηγή: Rolf Gollob και Peter Krapf, Διδάσκουμε τη Δημοκρατία. Μία συλλογή από μοντέλα σχετικά με τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη και τα ανθρώπινα δικαιώματα, βιβλίο IV, μτφρ. Αγγελική Αρώνη, επιμέλεια ελληνικής έκδοσης Κατερίνα Τούρα, Εκδόσεις Συμβουλίου της Ευρώπης, Στρασβούργο 2008

  • Θεματική Ενότητα
  • Τάξη
    ΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου | Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
  • Τύπος Αρχείου
    Δραστηριότητα
  • Χρονική Διάρκεια
    1 διδακτική ώρα (με επέκταση για παραπάνω)
  • Διδακτική Μέθοδος
    ομαδοσυνεργατική μέθοδος, βιωματική μάθηση (παιχνίδι ρόλων), προσομείωση λήψης αποφάσεων
  • Αναλυτικό Πρόγραμμα
    Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
  • Tags

Σχολιάστε