Παιχνίδι ρόλων και προσομοίωσης για την αναγκαστική μετακίνηση πληθυσμού. Ανά ομάδες, παριστάνοντας τις οικογένειες, τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν πολύ σύντομα τι αντικείμενα θα πάρουν μαζί τους όταν λόγω βομβαρδισμών εξαναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πόλη τους. Έχει προηγηθεί συζήτηση για το θέμα και προετοιμασία για το τι καθιστά ανάγκη και τι επιλογή σχετικά με τις μετακινήσεις των πληθυσμών. Ακολουθεί συζήτηση-αξιολόγηση και προτεινόμενες δράσεις.
- Να αναπτύξουμε αίσθημα αλληλεγγύης για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι άνθρωποι που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους.
- Να κατανοήσουμε τα αίτια που αναγκάζουν τους πρόσφυγες να ξεριζωθούν και πώς αυτά διακρίνονται από τα αίτια της μετανάστευσης.
- Να αναπτύξουμε δεξιότητες διαπραγμάτευσης και συλλογικής λήψης αποφάσεων.
Αυτή τη δραστηριότητα μπορείτε να τη βρείτε εδώ.
Ολόκληρο το εγχειρίδιο μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.
Πηγή: Μαρία Νομικού, Φαίη Ορφανίδου, Νάσια Χολέβα (επιλογή ύλης, μετάφραση και προσαρμογή), Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Νοέμβριος 2014
-
Θεματική Ενότητα
-
ΤάξηΓ' - Ε' δημοτικού | ΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου
- Τύπος ΑρχείουΔραστηριότητα
- Χρονική Διάρκεια60 λεπτά
- Διδακτική Μέθοδοςπαιχνίδι ρόλων, προσομοίωση, συζήτηση, ομαδοσυνεργατική μάθηση
- Αναλυτικό ΠρόγραμμαΚαλλιτεχνικά, Αγωγή του Πολίτη, Γεωγραφία, Ευέλικτη ζώνη, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Γυμν.)
-
Tags