Στη δραστηριότητα αυτή η ομάδα χωρίζεται σε μικρές ομάδες και η κάθε ομάδα συζητά για την παιδική τους ηλικία. Με θεατρικές τεχνικές όπως η ακίνητη εικόνα και η ανίχνευση σκέψης, κάθε ομάδα παρουσιάζει στις υπόλοιπες τα ζητήματα που προέκυψαν. Στην ολομέλεια, σε κύκλο, οι μαθητές και οι μαθήτριες συζητούν τα ενδιαφέροντα σημεία που προέκυψαν, καθώς και τις επιρροές που άσκησε στα παιδιά το κοινωνικό τους περιβάλλον. Σε δεύτερη φάση, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να σημειώσουν και να μιλήσουν για τρία δημόσια γεγονότα που έχουν επηρεάσει τη ζωή τους. Ακολουθεί συζήτηση.
- Να πάρουν οι μαθητές πληροφορίες για τους διαφορετικούς τρόπους ζωής και να γνωριστούν καλύτερα.
- Να κατανοήσουν κοινωνικές και οικονομικές διαφοροποιήσεις.
- Να αναπτύξουν το αίσθημα της αλληλεγγύης και της αλληλοκατανόησης, σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.
- Να κοιτάξουν με κριτική ματιά την ιστορία τους.
- Να κατανοήσουν τους κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη ζωή μας.
Αυτή τη δραστηριότητα μπορείτε να τη βρείτε εδώ.
Ολόκληρο το εγχειρίδιο μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.
Πηγή: Μαρία Νομικού, Φαίη Ορφανίδου, Νάσια Χολέβα (επιλογή ύλης, μετάφραση και προσαρμογή), Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Νοέμβριος 2014
-
Θεματική Ενότητα
-
ΤάξηΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου | Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
- Τύπος ΑρχείουΔραστηριότητα
- Χρονική Διάρκεια3 διδακτικές ώρες
- Διδακτική Μέθοδοςομαδοσυνεργατική μάθηση, συζήτηση, τεχνικές θεάτρου
- Αναλυτικό ΠρόγραμμαΚαλλιτεχνικά (Θεατρική Αγωγή), Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Γυμν.), Πολιτική Παιδεία (Λυκ.), Κοινωνιολογία (Γ' Λυκ.)
-
Tags