Στη δραστηριότητα αυτή προτείνεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να κάνουν μία έρευνα στην κοινότητα τους σχετικά με τις ευθύνες του πολίτη. Συζητούν για τα ευρήματά τους, για τον ρόλο και τις ευθύνες του πολίτη στην τάξη, καθώς και για τον ρόλο του μαθητικού συμβουλίου. Συμπληρώνουν ερωτηματολόγιο σχετικά με το ιδανικό σχολικό συμβούλιο και χωρίζονται σε ομάδες για να δημιουργήσουν το καταστατικό ενός ιδανικού μαθητικού συμβουλίου. Τέλος, παρουσιάζουν το αποτέλεσμα στην ολομέλεια και συζητούν τα επίμαχα θέματα για τον καταμερισμό της εξουσίας στη σχολική κοινότητα, για την λήψη αποφάσεων και τη δημοκρατία στο σχολείο.
Αυτή τη δραστηριότητα μπορείτε να τη βρείτε εδώ.
Ολόκληρο το εγχειρίδιο μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.
Πηγή: Μαρία Νομικού, Φαίη Ορφανίδου, Νάσια Χολέβα (επιλογή ύλης, μετάφραση και προσαρμογή), Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Νοέμβριος 2014
-
Θεματική Ενότητα
-
ΤάξηΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου
- Τύπος ΑρχείουΔραστηριότητα
- Χρονική Διάρκεια1,5 ώρα και προετοιμασία μαθητών στο σπίτι
- Διδακτική Μέθοδοςέρευνα στην κοινότητα, ομαδοσυνεργατική, συμπλήρωση ερωτηματολογίου, συζήτηση, λήψη αποφάσεων
- Αναλυτικό ΠρόγραμμαΑγωγή του Πολίτη, Ευέλικτη ζώνη, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Γυμν.)
-
Tags