Από τις 23 έως τις 25 Σεπτεμβρίου 2016 συναντήσαμε για δεύτερη φορά την ομάδα των εκπαιδευτικών από σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης. Μιλήσαμε για κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τον χώρο της εκπαίδευσης και παρουσιάσαμε υλικό και δραστηριότητες που έχει παραχθεί από την ομάδα έργου της Δημοκρατικής Παιδείας.
Την Παρασκευή 23/09/2016 η Ελπίδα Μαρκοπούλου και η Δέσποινα Παρασκευά- Βελουδογιάννη παρουσίασαν εκτενώς την ηλεκτρονική πλατφόρμα του έργου η οποία στόχο έχει να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να βρουν εκπαιδευτικό υλικό και να οργανώσουν δράσεις στις τάξεις και τα σχολεία τους με άξονα ζητήματα που συζητούνται στο Δίκτυο Εννοιών.
Το Σάββατο 24/09/2016 η Θάλεια Δήτσα παρουσίασε βιωματική δραστηριότητα βασισμένη στο κοινωνικό πείραμα της Actionaid για το ρατσισμό και η Δέσποινα Παρασκευά- Βελουδογιάννη μας προσκάλεσε να προβληματιζόμαστε, να αναζητούμε γεγονότα και ερμηνείες και να αμφιβάλλουμε για τα «προφανή» σχετικά με τις έννοιες του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Στη συνέχεια, επιχειρήσαμε να αναμετρηθούμε με το φαινόμενο του αντισημιτισμού προσεγγίζοντάς το με ερευνητική και κριτική ματιά. Συζητήσαμε επίσης, για την έννοια του σεξισμού, καθώς οι διακρίσεις βάσει του φύλου συνεχίζουν να αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητάς μας και μία από τις βασικές αιτίες της κοινωνικής ανισότητας. Τις δύο αυτές έννοιες ανέπτυξε η Δέσποινα Παρασκευά- Βελουδογιάννη, ενώ η Μαγδαληνή Τσεβρένη προσκάλεσε τους εκπαιδευτικούς να προβληματιστούν με δημιουργικό τρόπο για την κρίσιμη έννοια της δημοκρατίας μέσω ενός debate. Επιπλέον, συζητήσαμε σχετικά με τις έννοιες της ισότητας και της δικαιοσύνης τις οποίες επιμελήθηκε για το Δίκτυο Εννοιών η Μαγδαληνή Τσεβρένη και προβληματιστήκαμε σχετικά με την κατανομή του παγκόσμιου πληθυσμού και πλούτου μέσα από την πρωτότυπη εκπαιδευτική δραστηριότητα με τίτλο «Αριθμοί και ανισότητα» την οποία παρουσίασε η Δήμητρα Σούμα.
Την Κυριακή 25/09/2016 η Μαγδαληνή Τσεβρένη, με αφορμή στερεότυπα και κοινοτοπίες που ακούγονται συχνά, εξέτασε διάφορους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίζεται η ελευθερία από τις κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες, από τη φιλοσοφία, καθώς και πώς έχει χρησιμοποιηθεί από την ιστορία. Ο Ορέστης Διδυμιώτης παρουσίασε δύο πρωτότυπες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τίτλο «Πού είναι ο Άουγκουστ;» και «Υψωμένες γροθιές στον αέρα». Στη συνέχεια, η Δέσποινα Παρασκευά- Βελουδογιάννη προσέγγισε τις βασικές αντιλήψεις του ναζισμού με στόχο να μας βοηθήσει να εξοπλιστούμε με τα κατάλληλα γνωστικά και συλλογιστικά εφόδια ώστε να είμαστε σε θέση να αναγνωρίζουμε αλλά και να στεκόμαστε κριτικά απέναντι σε αντίστοιχες αντιλήψεις που ενδεχομένως εκφράζονται ακόμα και σήμερα. Η σχετική πρωτότυπη εκπαιδευτική δραστηριότητα που μας παρουσίασε ο Ορέστης Διδυμιώτης είχε τίτλο «Μαρτυρίες από το Άουσβιτς». Επίσης, ο Ορέστης Διδυμιώτης και ο Γεράσιμος Κουζέλης συζήτησαν πρωτοβουλίες που μπορούν να αναπτυχθούν στα σχολεία για την δημοκρατία και το τριήμερο έκλεισε με μια ενδιαφέρουσα συζήτηση αξιολόγησης σχετικά με την πορεία του προγράμματος επιμόρφωσης.
Οι πρωτότυπες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που παρουσιάστηκαν θα αναρτηθούν σύντομα στο πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Δημοκρατικής Παιδείας.
Ευχαριστούμε το 15ο δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης για την φιλοξενία !!!