Ακούσαμε ότι...
«Έλληνας δεν γίνεσαι. Έλληνας γεννιέσαι»
ΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΜΕ…
♦ Το 2015 ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια, που αναγνωρίζει ως πολίτες του ελληνικού κράτους παιδιά αλλοδαπών γονέων που έχουν γεννηθεί, ζουν, σπουδάζουν ή εργάζονται στην Ελλάδα.
♦ Με αφορμή το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια, ας συζητήσουμε τις έννοιες της κοινωνικής συμπερίληψης και της κοινωνικής περιθωριοποίησης. Ποια είναι τα οφέλη που αποκομίζει μια κοινωνία όταν δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες της να ζουν, να εκφράζονται και να προσφέρουν ελεύθερα ως ισότιμα ενταγμένα μέλη στον κοινωνικό ιστό, και τι επιπτώσεις έχει η κοινωνική περιθωριοποίηση και η γκετοποίηση τόσο για τους ανθρώπους που περιθωριοποιούνται όσο και για την κοινωνία συνολικά;
ΑΣ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ…
♦ Στο διαδίκτυο υπάρχουν τα επίσημα πρακτικά της Βουλής των Ελλήνων από τη συνεδρίαση της 24ης Ιουνίου 2015 (δείτε το βίντεο της ολομέλειας εδώ και διαβάστε τα πρακτικά εδώ) σχετικά με το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια. Διάλεξε την αγόρευση ενός βουλευτή ή μίας βουλεύτριας που αγόρευσε υπέρ του νομοσχεδίου και την αγόρευση ενός βουλευτή ή μίας βουλεύτριας που αγόρευσε κατά του νομοσχεδίου. Διαβάζοντας συγκριτικά τις δύο τοποθετήσεις, πώς θα τις σχολίαζες;
♦ Με ποια επιχειρήματα συμφωνείς και με ποια διαφωνείς;
ΑΣ ΑΝΑΤΡΕΞΟΥΜΕ…
♦ Στην ιστοσελίδα του Κέντρου Διαπολιτισμικής Αγωγής του Τμήματος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, όπου μπορούμε να ενημερωθούμε για εκπαιδευτικά προγράμματα, εκδηλώσεις ή σεμινάρια σχετικά με την εκπαίδευση μειονοτικών ομάδων ή τη διδασκαλία σε διαπολιτισμικές τάξεις.
ΑΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΟΥΜΕ…
♦ Και ας κάνουμε στην τάξη τη δραστηριότητα με τίτλο «Το κουτσό» (εδώ για το δημοτικό και το γυμνάσιο, εδώ για το λύκειο), που βασίζεται σε έργο του καλλιτέχνη Βλάση Κανιάρη και έχει θέμα τη μετανάστευση και την ιθαγένεια).