Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές και οι μαθήτριες παίρνουν μαζί τους «νέες ταυτότητες» που τις κρατούν μέχρι την επόμενη συνάντηση, όπου καλούνται να απαντήσουν σε κάποιες ερωτήσεις σχετικά με την εμπειρία τους ως διαφορετικά άτομα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να αναζητήσουν στοιχεία για τη νέα τους ταυτότητα, όπως π.χ. να ψάξουν στο διαδίκτυο για μαρτυρίες, πληροφορίες και πιθανά αιτήματα μίας κοινωνικής ομάδας, να μιλήσουν με κάποιον ακτιβιστή εκπρόσωπο ή να τον προσκαλέσουν στο σχολείο για ενημέρωση. Επίσης, οι προτεινόμενες ταυτότητες μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες-θεματικές που θέλετε να καλύψετε (π.χ. ρατσισμός, φύλο, σεξουαλική ταυτότητα, στιγματισμός, περιθωριοποίηση, κ.ά.)

Η δραστηριότητα καλλιεργεί την αίσθηση αλληλεγγύης σε κοινωνικό επίπεδο, στοχεύοντας στην κατανόηση της διαφορετικότητας στην καθημερινή ζωή, στην κατανόηση των προκλήσεων μιας κοινωνίας γεμάτης διαφορές. Καλεί τα μέλη της ομάδας να δουν τον κόσμο γύρω τους μέσα από μια άποψη που διαφέρει από τη δική τους και να αμβλύνουν τις προκαταλήψεις που πιθανόν έχουν.

Κατεβάστε τη δραστηριότητα εδώ.

Το εγχειρίδιο για την επίλυση συγκρούσεων μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Πηγή: Διαμεσολάβηση συνομηλίκων για την επίλυση των συγκρούσεων στα σχολεία. Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές νέων κι ενηλίκων, H.R. Edu Services, Λεμεσός, Ιούνιος 2007

 

Σχολιάστε