Στο πλαίσιο του 20ού Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για τους πρόσφυγες (2014-2015), που οργανώνεται ετησίως από το 1994 από την Ύπατη Αρμοστεία, παρουσιάζεται η εκπαιδευτική δραστηριότητα «Περάσματα», σχεδιασμένη για τους μαθητές και τις μαθήτριες του γυμνασίου και του λυκείου. Πρόκειται για ένα παιχνίδι προσομοίωσης που καλεί τους συμμετέχοντες μέσω της δραματοποίησης και της αναπαράστασης να βιώσουν την πραγματικότητα των προσφύγων.
- Να βιώσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες εγκαταλείποντας την πατρίδα τους για ένα αβέβαιο μέλλον.
- Να συνειδητοποιήσουν τις αιτίες και τις συνέπειες του ξεριζωμού, αλλά και την αλληλουχία γεγονότων που οδηγούν τους πρόσφυγες σε άλλη χώρα.
- Να υιοθετήσουν μια στάση αποδοχής των προσφύγων και να σκεφθούν πιθανές λύσεις στα προβλήματά τους, ιδιαίτερα σε σχέση με την ένταξή τους στη χώρα ασύλου.
- Να κινητοποιηθούν ώστε να ευαισθητοποιήσουν με τη σειρά τους και τον κοινωνικό τους περίγυρο (φίλοι, οικογένεια, τοπική κοινότητα) υπέρ των προσφύγων.
Το εγχειρίδιο που θα κατευθύνει τον εκπαιδευτικό για τα «Περάσματα», μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.
Το σύνολο των προτεινόμενων δραστηριοτήτων και συνοδευτικό υλικό μπορείτε να τα βρείτε εδώ.
Για τους μαθητές και τις μαθήτριες προτείνεται μετά το πέρας της δραστηριότητας να παίξουν το διαδικτυακό παιχνίδι «Ταξίδι της φυγής».
Το παιχνίδι συνοδεύεται από οδηγό για τον εκπαιδευτικό, που μπορείτε να κατεβάσετε εδώ.
Μπορεί να συνδυαστεί επίσης με κάποια δραστηριότητα από το εγχειρίδιο της Ύπατης Αρμοστείας, «Δεν είναι μόνο αριθμοί», που μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.
Πηγή: Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για τους πρόσφυγες, Ύπατη Αρμοστεία, 2014
-
Θεματική Ενότητα
-
ΤάξηΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου | Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
- Τύπος ΑρχείουΔραστηριότητα
- Χρονική Διάρκειααναλόγως τη δραστηριότητα
- Διδακτική Μέθοδοςδιαδίκτυακα παιχνίδια, βιωματικές δραστηριότητες
- Αναλυτικό ΠρόγραμμαΚοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Γυμν.), Πολιτική Παιδεία (Λυκ.), Κοινωνιολογία (Γ' Λυκ.), Βιωματικές Δράσεις-Συνθετικές Δημιουργικές
-
Tags