Στο πλαίσιο του 20ού Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για τους πρόσφυγες (2014-2015), που οργανώνεται ετησίως από το 1994 από την Ύπατη Αρμοστεία, παρουσιάζεται η εκπαιδευτική δραστηριότητα «Ειρήνη» για παιδιά στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. Η δραστηριότητα βασίζεται στην προβολή ενός 7λεπτου βίντεο και στη συζήτηση που θα ακολουθήσει με τους μαθητές και τις μαθήτριες. Ακολουθούν δραστηριότητες για περαιτέρω διερεύνηση των συναισθημάτων, όπως ομαδική εργασία, αναπαράσταση με το σώμα, ζωγραφική, κ.ά.

Κύριος στόχος αυτής της αλυσίδας δραστηριοτήτων είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με την προσφυγική εμπειρία, να συνειδητοποιήσουν πώς νιώθουν για αυτό το θέμα, να κατανοήσουν έννοιες όπως η διαφορετικότητα, ο αποκλεισμός, αλλά και η φιλοξενία και η αλληλεγγύη.

Το βίντεο «Ειρήνη» – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα μπορείτε να το δείτε εδώ.

Το συνοδευτικό φυλλάδιο για τον εκπαιδευτικό μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.

Το σύνολο των προτεινόμενων δραστηριοτήτων και συνοδευτικό υλικό μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

Για τα παιδιά του Δημοτικού προτείνεται, μετά το πέρας της δραστηριότητας, να παίξουν και το διαδικτυακό παιχνίδι «Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές».

Πληροφορίες για τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό με θεματολογία σχετική με τους πρόσφυγες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Πηγή: Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για τους πρόσφυγες, Ύπατη Αρμοστεία, 2014

Σχολιάστε