Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες και όλοι μαζί αναλαμβάνουν μία δράση (π.χ. δημιουργία αφίσας). Σε κάθε μαθητή/τρια μοιράζεται μία ταμπέλα-ρόλος που την κολλάει στο κούτελο του χωρίς όμως ο ίδιος να ξέρει τι γράφει (π.χ. τεμπέλης, ατζαμής, ευφυής κ.λπ.). Η ομάδα καλείται να απευθύνεται στα μέλη της με βάση αυτές τις ταμπέλες. Ακολουθεί ανασκόπηση και αναστοχασμός πάνω στον ρόλο των στερεοτύπων με βάση αυτή την εμπειρία.
- Να διερευνήσουν οι μαθητές τη σχέση ανάμεσα σε ό,τι θεωρούν αναμενόμενο και στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται.
- Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τις συνέπειες της συμπεριφοράς τους στους άλλους.
- Να προκληθεί συζήτηση για τις συνέπειες που προκύπτουν, όταν αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους στερεοτυπικά.
Αυτή τη δραστηριότητα μπορείτε να τη βρείτε εδώ.
Ολόκληρο το εγχειρίδιο μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.
Πηγή: Μαρία Νομικού, Φαίη Ορφανίδου, Νάσια Χολέβα (επιλογή ύλης, μετάφραση και προσαρμογή), Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων, Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Νοέμβριος 2014
-
Θεματική Ενότητα
-
ΤάξηΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου | Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
- Τύπος ΑρχείουΔραστηριότητα
- Χρονική Διάρκεια1 ώρα
- Διδακτική Μέθοδοςσυλλογική δράση, αλληλεπίδραση, συζήτηση
- Αναλυτικό ΠρόγραμμαΚαλλιτεχνικά, Αγωγή του Πολίτη, Ευέλικτη ζώνη, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Γυμν.), Πολιτική Παιδεία (Λυκ.), Κοινωνιολογία (Γ' Λυκ.), Βιωματικές Δράσεις-Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project
-
Tags