Σε αυτή τη δραστηριότητα θίγεται το ζήτημα της πολλαπλών και σύνθετων ταυτοτήτων ενώ καλλιεργούνται δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας. Μοιράζονται στους μαθητές 4 διαφορετικοί τύποι συμπεριφοράς σε σχέση με την ομαδική εργασία: Ο συστηματικός, ο πρωτοπόρος, ο μετριόφρων και ο ασκών επίδραση. Κάθε τύπος συνοδεύεται από μία σύντομη περιγραφή, από τις πιθανές ανάγκες και φόβους. Κάθε μαθητής διαλέγει έναν τύπο και φτιάχνει το αντίστοιχο καπελάκι. Στη συνέχεια, συνεργάζεται με 3 διαφορετικούς τύπους για να οργανώσουν ένα πρόγραμμα που θα παρουσιάσουν στην ολομέλεια. Ακολουθεί συζήτηση-ανάλυση σχετικά με τη συνεισφορά των διαφορετικών ποιοτήτων στην ομάδα. Η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί ώστε η 4μελής ομάδα να ολοκληρώσει μία ομαδική εργασία διάρκειας π.χ. 2-3 εβδομάδων και να ξαναγίνει σχετική συζήτηση στην ολομέλεια (τι ρόλους ανέλαβε το κάθε μέλος, κατά πόσο κινήθηκε βάσει της δοσμένης ταυτότητας του, πώς αλληλεπίδρασε, τι προσέφερε στη διαδικασία κ.λπ.).

Κατεβάστε τη δραστηριότητα εδώ.

Το εγχειρίδιο για την επίλυση συγκρούσεων μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Πηγή: Διαμεσολάβηση συνομηλίκων για την επίλυση των συγκρούσεων στα σχολεία. Εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές νέων κι ενηλίκων, H.R. Edu Services, Λεμεσός, Ιούνιος 2007

  • Θεματική Ενότητα
  • Τάξη
    Γ' - Ε' δημοτικού | ΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου | Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
  • Τύπος Αρχείου
    Δραστηριότητα
  • Χρονική Διάρκεια
    1 διδακτική ώρα
  • Διδακτική Μέθοδος
    παιχνίδι συνεργασίας
  • Αναλυτικό Πρόγραμμα
    Καλλιτεχνικά, Αγωγή του Πολίτη, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Γυμν.), Πολιτική Παιδεία (Λυκ.), Κοινωνιολογία (Γ' Λυκ.), Βιωματικές Δράσεις-Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες - Project
  • Tags

Σχολιάστε