Παιδαγωγικό εργαστήριο για την Εκκλησία του Δήμου στην αρχαία Αθήνα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναλαμβάνουν ρόλους που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες της αρχαίας Αθήνας στις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ. Το σενάριο βασίζεται στις πραγματικές (όχι επινοημένες ή διασκευασμένες) ιστορικές συνθήκες της Αθήνας του 483/2 π.Χ. περίπου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να μεταφερθούν νοερά στη θέση ενός Αθηναίου πολίτη που συμμετέχει και αγορεύει ή απλώς ακούει στην Εκκλησία του Δήμου τη συζήτηση που έχει προκύψει για ένα σημαντικό θέμα της πόλης τους, δηλαδή την επιλογή του τρόπου αξιοποίησης των εσόδων από τα μεταλλεία του Λαυρίου, είτε προς το ατομικό συμφέρον, όπως υποστήριζε ο Αριστείδης, αρχηγός της αριστοκρατικής παράταξης, είτε προς το συμφέρον της πόλης, όπως υποστήριζε ο Θεμιστοκλής, αρχηγός των δημοκρατικών.

Κατεβάστε τον οδηγό του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε τον φάκελο του/της εκπαιδευτικού με κείμενα προσανατολισμού και χρήσιμες διαδικτυακές συνδέσεις εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Α» του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Β» του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Γ» του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Δ1» του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Δ2» του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Δ3» του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Δ4» του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Δ5» του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Δ6» του εργαστηρίου εδώ.

Κατεβάστε το «Παράρτημα Ε» του εργαστηρίου εδώ.

Πηγή: Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, πρόγραμμα «Δημοκρατία και εκπαίδευση», εκπαιδευτικό υλικό «Αθηναϊκή δημοκρατία: Πολιτειακοί θεσμοί» (προσβάσιμη εδώ).

Σχετικά

  • Θεματική Ενότητα
  • Τάξη
    ΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου | Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
  • Τύπος Αρχείου
    Δραστηριότητα
  • Χρονική Διάρκεια
    2 διδακτικές ώρες
  • Διδακτική Μέθοδος
    Βιωματική μάθηση (παιχνίδι ρόλων, δραματοποίηση), μελέτη περίπτωσης (case study), ομαδοσυνεργατική μέθοδος
  • Αναλυτικό Πρόγραμμα
    Ιστορία, Αρχαία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
  • Tags

Σχολιάστε