Βιωματικό εργαστήριο για τον ρατσισμό και τους Έλληνες πρόσφυγες του 1922. Η προτεινόμενη δραστηριότητα επιδιώκει να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση αναδεικνύοντας το γεγονός ότι στο παρελθόν οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν υπάρξει πρόσφυγες και μετανάστες/μετανάστριες εξαιτίας των πολέμων ή των δύσκολων οικονομικών συνθηκών. Έχουν ζήσει την απόρριψη, την επιθετικότητα και την υποτίμηση ως ξένοι και ξένες σε άλλους τόπους από αυτούς στους οποίους γεννήθηκαν και σίγουρα πολλοί παππούδες, γιαγιάδες ή γονείς των μαθητών και των μαθητριών έχουν τέτοια βιώματα, άμεσα ή έμμεσα από τις οικογενειακές διηγήσεις. Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αναθεωρήσουν στερεότυπα, προκαταλήψεις, εχθρικές συμπεριφορές και στάσεις και να μάθουν να αποδέχονται τον Άλλο.
Κατεβάστε τον οδηγό του εργαστηρίου εδώ.
Κατεβάστε τον φάκελο του/της εκπαιδευτικού με ιστορικές πληροφορίες, προτεινόμενη βιβλιογραφία και διαδικτυακές συνδέσεις εδώ.
Κατεβάστε το «Παράρτημα Α1» του εργαστηρίου εδώ.
Κατεβάστε το «Παράρτημα Α2» του εργαστηρίου εδώ.
Κατεβάστε το «Παράρτημα Α3» του εργαστηρίου εδώ.
Κατεβάστε το «Παράρτημα Α4» του εργαστηρίου εδώ.
Κατεβάστε το «Παράρτημα Α5» του εργαστηρίου εδώ.
Κατεβάστε το «Παράρτημα Α6» του εργαστηρίου εδώ.
Κατεβάστε το «Παράρτημα Α7» του εργαστηρίου εδώ.
Κατεβάστε το «Παράρτημα Β» του εργαστηρίου εδώ.
Κατεβάστε το «Παράρτημα Γ» του εργαστηρίου εδώ.
Πηγή: Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, πρόγραμμα «Δημοκρατία και εκπαίδευση», εκπαιδευτικό υλικό «Όψεις του ρατσισμού» (προσβάσιμη εδώ).
-
Θεματική Ενότητα
-
ΤάξηΣΤ' δημοτικού - Β' Γυμνασίου | Γ' γυμνασίου - Γ' Λυκείου
- Τύπος ΑρχείουΔραστηριότητα
- Χρονική Διάρκεια2 διδακτικές ώρες
- Διδακτική ΜέθοδοςΒιωματική μάθηση, ομαδοσυνεργατική μέθοδος (power point, δημιουργία βίντεο), έρευνα (συνεντεύξεις), οπτικοακουστικά μέσα, συζήτηση
- Αναλυτικό ΠρόγραμμαΚοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία, Νεοελληνική Γλώσσα, Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
-
Tags